sunnuntai 9. elokuuta 2015

Ei saa puhua syksystä


Olen jo pari viikkoa puhunut syksystä, ja minulle on yhä uudelleen huomautettu, ettei syksyä tule vielä pitkään. Ostin sellaisen opiskelijoiden/koululaisten kalenterinkin, jossa ajanlasku alkaa elokuun puolivälistä ja jatkuu ensi vuoden elokuuhun. Vuosihan alkaa syksystä.

Polvesta en uskalla esittää minkäänlaista prognoosia. Aina jos luulen sen olevan paremmassa kunnossa, se yllättää tuikkaamalla kivun. Ihottumakaan ei ole vielä kunnolla hävinnyt. Se hävettää, sillä olen vienyt lastenlasta uimakouluun uimahalliin ja samalla käynyt siellä itsekin uimassa.

Täällä on sinilevä taas päivän puheenaihe. Sitä on monella rannalla. Rantaan ajautuessaan se on tosiaan sinistä kuin maalia olisi kaadettu. Pyöräilin tänä aamuna sinne 10 kilsan päässä olevalle rannalle, jossa minulla on uimareiden pukuhuoneisiin avain. Ensimmäiseksi kaikki miettivät siellä huomenen toivotuksen jälkeen sinilevää. Siellä rannalla sitä ei vielä ollut. Tai jos oli, niin sitä ei pienen aallokon vuoksi huomannut.

Lapsen uimakoulu jatkuu vielä ensi viikon, joten ensi viikko menee melko tarkkaan sen ympärillä. Olisi kuitenkin mukava tehdä vielä yksi pidempi pyöräretki ennen kuin syksy tosiaan alkaa.

4 kommenttia:

  1. EI todellakaan ole vielä syksy! Elokuu ja usein syyskuukin on vielä loppukesää ja sadonkorjuun aikaa.

    Myönnän kyllä, että ennen syksy on ollut jonkun uuden alkamisen merkki, harrastuksen tms. Silloin kun opetin matikkaa, niin totta tosiaan syksy oli jo elokuussa. Mutta ei enää. En jaksa ajatella mitään uutta, kun saisi edes vanhat, nämä kävelyt ja uinnit pidettyä.

    Tuo sinilevä on harmillista. Täällä Pirkanmaalla sitä ei ole ollut tänä kesänä missään järvissä, ainakaan en ole kuullut. Itse olen tänäkin kesänä uinut viidessä eri järvessä tässä Treen ympärillä ja reissulla vielä parissa lisää.

    Minä olen päättänyt olla mietimättä polvea - syön särkylääkkeitä ja koitan jaksaa niiden avulla liikkuakin.

    Hyvää KESÄN jatkoa Risa :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Rantakasvi. Syksystä voi aloittaa uudestaan, kun uudesta vuodesta alkanut vuosi meni pipariksi.
    Muistaakseni Ruben Stiller sanoi, että hän ostaa aina uuden muistikirjan, kun päättää aloittaa elämänsä uudelleen. Muistikirjoja on kertynyt jo iso kasa.
    Minulla on sama tapa. Tunne, että nyt haluan aloittaa ihan puhtaasta kalenterista.

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Kyllä, tykkään pimenevistä illoista ja siitä haikeudesta, kun linnut alkavat kokoontua muuttomatkalle.
      Nyt on kyllä tiedossa lämmin kesäviikko. Pitää nauttia siitä ensin.

      Poista