torstai 28. toukokuuta 2015

Maisaari


Kun tuo edellinen saarikohteemme Kolkansaari on Maskun seurakunnan omistama, niin tämänpäiväinen retkikohteemme, Maisaari, on Turun kaupungin omistama virkistyspaikka.


Tässä uusi kajakkimme, joka tietysti tuli miehen käyttöön. Minä meloin sillä vanhalla. Jätimme kajakit saaren eteläpuolelle, sillä toisella puolella olevalle uimarannalle ja leirintäalueelle oli liian pitkä matka minulle. Oikaisimme sinne metsän läpi jalan.


Etsimme saaresta kaksi kätköä ja istuimme sitten tässä rannassa pitämässä pientä evästaukoa. Koko saaressa ei näkynyt ketään muita ihmisiä.


Lokeilla ja varmaan kaikilla linnuilla on kiireinen aika.


Onneksi olin pukenut kesävaatteet päälle. Metsän keskellä ilma oli jo melkein liian kuuma.


Mustikoita näyttää tänä vuonna tulevan paljon.


Takaisinpäin meloessa oli myötätuuli, mutta silti hartioissa alkoi ainakin minulla tottumattomalla melojalla painaa väsymys. Oli kuitenkin ihanaa. Olen iloinen, että ostimme toisen kajakin. Kun meillä ei ole kesämökkiä eikä purjevenettä, on kiva päästä kesällä edes hieman merelle.


4 kommenttia:

  1. Uusi kajakki on komea. Ja tuo saari näyttää mukavalta.
    Miten muuten kuljetatte kajakit? Onko teillä auton kattotelineessä sellaiset sivutuet? Minulla on, mutta siihen mahtuu vain yksi kajakki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on nyt kattotelineessä kajakin sivutuet kummallekin kajakille. Kätevää.
      Saari oli tosi ihana. Rantauduimme tuohon yläkuvan laiturille. Toisella puolta saarta on hiekkaranta, grillipaikkoja, laavu, rantasauna ja kallioita ja leirintäalue. Kesällä kuulemma kuitenkin aina täynnä porukkaa.

      Poista
  2. Kiitos upeista kevätkuvista. Punainen Kajakki näkyy hyvin meren kulkijoille.
    Maisaari on tuttu -80 luvulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvän pointin keksit. Minua hieman jopa häiritsi tuo kirkuva punaisuus. Vielä kun sen mukana tuli vihreä mela, huh...

      Poista